Une ode à la vie - Reisverslag uit Twello, Nederland van Marjolein Klok - WaarBenJij.nu Une ode à la vie - Reisverslag uit Twello, Nederland van Marjolein Klok - WaarBenJij.nu

Une ode à la vie

Door: marjoleinevelien

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

13 Maart 2011 | Nederland, Twello

Bonjour a tous,

Ontzettend enthousiast zijn we na de ontmoeting met Linda en Patrick. Zij zijn de eigenaren van camping 'Papillon'. Via wereldwerk.eu kwamen wij met hen in contact en al gauw mailden we over en weer over de werkzaamheden en wat de verwachtingen waren. In de eerste week van maart was het zover. We zouden elkaar voor het eerst ontmoeten en spraken af op station Meppel. Onder het genot van een lekker drankje hebben we 2 uur lang met elkaar gekletst over van alles en nog wat! Het klikte erg goed.
Nog nooit eerder zijn Evelyn en ik voor een langere periode naar het buitenland geweest. Wij zijn beiden uberhaupt nog nooit in Frankrijk op vakantie geweest, Parijs buiten beschouwing gelaten. En om het nog mooier te maken.. we hebben beiden de Duitse taal over het Frans verkozen in de 3e klas waardoor we nu nauwelijks een woordje Frans spreken. Dit baarde ons in het begin grote kopzorgen want het is toch wel verrekte handig wanneer je FRANS spreekt als je van plan bent 7 weken in FRANKRIJK te spenderen.
Linda vertelde ons echter dat er veel Belgische en Nederlandse gezinnen op de camping komen. Natuurlijk... Dit hadden we kunnen bedenken, Frankrijk is vakantiebestemming nummero uno van ons Hollanders! En, zo zei ze, leer je het beste door gewoon te doen en te durven spreken. Zelf hadden Linda en Patrick in het begin ook nog moeite met de taal maar nu ze er een jaar of 4 (!) wonen maken ze zelden nog foutjes. Wat een geruststelling maar niet heus..
Evelyn en ik gaan ons tijdens ons verblijf met de volgende activiteiten bezighouden:
het bijvullen van de bar (alhoewel..bijvullen.. Evelyn?), het schoonmaken van het zwembad, het terras en sanitair. Daarnaast hebben we vanaf ca. 16.00 tot 21.00 genoeg te doen bij de bar. Denk hierbij aan een verkoelend ijsje, dorstlessend drankje of een (afhaal)maaltijd.

Verder is het de bedoeling dat we wandelingen organiseren om hout te sprokkelen voor het kampvuur waarna we zelf broodjes gaan bakken boven het vuur. En nu iets wat mij beslist angst inboezemd.. afgelopen jaren werd er met regelmaat Levend Stratego gespeeld met de jongste campinggasten. Ik herhaal, LEVEND Stratego. Het moment waarop dit mij ter gehore werd gebracht vergeet ik nooit meer. Dramatische Harry Potter-taferelen (steen der wijzen) vlogen in noodtempo over mijn netvlies. Toen Harry en zijn vriendjes levend schaak wilden gaan spelen liep het voor hen beslist niet met een sisser af. Nouja, dat was schaak natuurlijk. Met stratego zal het zo'n vaart wel niet lopen..

Hoewel we beslist niet onderschatten dat het een pittige werkvakantie onder de hete zon gaat worden, het is immers de hele dag in de weer zijn met van alles en nog wat, is het onze bedoeling om samen vooral heel erg te genieten van dit avontuur.

Dit jaar zijn Evelyn en ik 20 jaar vriendinnen (porseLEINen jubileum haha?) en deze zomer, die ik met heel erg veeeeel ongeduld tegemoet zie, beschouw ik als een ode aan onze fantastische vriendschap. Moge iedereen zo'n vriend(in) hebben!

Au revoir,

Mar

• 15 Maart 2011 - 19:51

Hanneke Klok:

Lieve Marjolein,
    Wat leuk dat jij ons deze zomer op de hoogte houdt van je belevenissen in France samen met je hartsvriendin Evelyn.Stefan, Richard en Hanneke zullen je blijven volgen.Heel veel plezier met de voorpret.

• 17 Maart 2011 - 16:16

Coucou Marjolein!
    Je suis très contente d'avoir reçu ton message! Ça fait longtemps! C'est très joli ce que tu vas faire pendant les vacances d'été. En fait, moi je vais faire la même chose en Ardèche!!!
    Oke nu weer in het Nederlands. Super leuk Lein! En we moeten binnenkort echt een keer weer elkaar zien, want het is al andershalfjaar geleden, shame on me!!
    Ik hoop dat alles goed met je gaat en alvast veel plezier van de zomer.
    Bisous!