Figeac - Reisverslag uit Reyrevignes, Frankrijk van Marjolein Klok - WaarBenJij.nu Figeac - Reisverslag uit Reyrevignes, Frankrijk van Marjolein Klok - WaarBenJij.nu

Figeac

Door: marjoleinevelien

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

10 Juli 2011 | Frankrijk, Reyrevignes

Bonjour Everyone!

Zo, inmiddels zijn Evelyn en ik enigszins wat gewend aan het ritme hier in Reyrevigne (uitspraak: ree-re-vin-je ;-)). ’s Ochtends worden we standaard om 07.00 wakker van de kerkklokken. Die luiden hier het begin van de dag in. En die gaan niet 7 x, nee wel twintig keer dus je moet het wel heel bont gemaakt hebben wil je daar nog doorheen snurken. Dan blijven we nog heerlijk een halfuurtje dommelen in onze mooie bungalowtent om vervolgens rond 08.00 fris en fruitig bij Will en Peter onder de luifel van de camper te verschijnen voor ons Franse ontbijtje. Dit houdt in: elke ochtend heerlijk vers stokbrood :-) Zal nog wel wennen zijn als we het eind augustus weer met saai Nederlands brood moeten doen!
De ene dag valt het ons wat zwaarder dan de andere dag om ons bedje uit te komen maar gelukkig is het werk ’s ochtends niet echt heavy en kunnen we dan rustig nog wat bijkomen. Om 08.30 klimmen wij op onze teenslippers omhoog richting het zwembad om die vervolgens met de stofzuiger schoon te zuigen. Dit klusje is heel goed voor de armspieren! De tafeltjes nemen we af, parasolletjes uit, even vegen en de dag kan weer beginnen. Dan nemen wij even een glas drinken en vullen we de bar bij.
Over de bar gesproken, we leren veel over soorten bier, wijn en in wat voor soort glas je cognac, rosé, port of Ricard schenkt. Best leuk om te weten + goed op ons CV zo’n bardame experience :-).
Vervolgens komt ons minst favoriete onderdeel waar wij ondanks dat toch altijd heel veel lol om hebben: het sanitairgebouw schoon schrobben. Dit is geen groot gebouw omdat het een kleinschalige camping is dus met driekwartier zijn we daar al mee klaar. Dan gaan we ons even opfrissen, vaak wisselen we onze prachtige rode Papillon polo’s om voor een zomers jurkje en gaan we een tijdje ‘’chillen’’. Boekje lezen, luieren bij de tent, een duik nemen in het zwembad, wat eten of een potje tafelvoetbal tegen Jasper. Jasper en Julia zijn de kinderen van Linda en Patrick. Jasper is 12, Julia 10. Maar vergis je niet; ze zijn ontzettend slim en fanatiek tijdens een wedstrijdje, dus hebben we al een dikke nederlaag moeten verkroppen!
Gisteren waren we ‘s middags vrij. Linda, Jasper en Julia hadden het plan om naar Figeac te gaan voor nieuwe zwembroeken en bikini’s. Wij mee natuurlijk! Figeac is echt een aanrader voor het geval je nog een keer hier in de buurt bent. Een mooie stad met leuke historische gebouwtjes en steegjes die zo uit een ansichtkaartje lijken te komen. Naast struinen door de vele straatjes, hebben we ook een tijdje op een terras vertoefd met twee heerlijke sorbetcoupes. En we hebben echte ansichtkaartjes gescoord dus wie weet vind je er binnenkort een bij je op de mat. ’S Avonds waren er maar 2 tafeltjes met mensen die kwamen eten dus waren we op tijd klaar in de keuken. Hierna zijn we gaan zwemmen in een verlicht zwembad en daarna gingen we heerlijk douchen. Ik kreeg onder de douche nog bezoek van een gifgroen kikkertje die mij vanaf de waterleiding zat te begluren. Hij veroorzaakte verder geen ongemakken want hij verdween precies op het moment dat Evelyn hem even wilde bekijken. Misschien zat hij er wel helemaal niet en heb ik gewoon een zonnesteek opgelopen die mij dingen laat zien die er helemaal niet zijn..
Zojuist heerlijk warm gegeten. Iedereen, but me, had een stoofpotje. Ik had tofu en daarnaast aten we watermeloen, enooooorme Amsterdamse uitjes (pingpongbal formaat zegmaar), broodjes en als toetje een heerlijke bananenvanille-ijs smoothie. Ik garandeer jullie, als ik weer terug ben kunnen jullie mij naar huis rollen.
Vandaag was het rustig want regenachtig, pas om 05.30 begint de drukte. Er zijn namelijk flink wat mensen die komen eten in het restaurant. We hebben getafeltennist (Linda’s vader was Nederlands kampioen in ’76) en Julia had me gestrikt voor een zelfbedacht spel. Je kunt je dus wel voorstellen hoe ongelooflijk MOE ik ben en dat ik een halfuur niks doen wel verdiend heb. .

Bisous,

Mar

• 11 Juli 2011 - 10:40

Fam. Klok:

Hoi Marjolein,
    We merken wel dat jullie het naar je zin hebben daar in Reyrevigne.Fijn hoor!!!
    Hier ook alles ok.
    Liefs van ons allemaal.

Steef ,Papa En Mama.

XXXXXXXXX

• 15 Juli 2011 - 11:00

Laura:

Heee Marjolein,
    Ik dacht ik ga jou berichten ook eens lezen. leuk! Heel veel plezier daar samen hé?! En het klinkt allemaal leuk!
    Kusje Laura